Kuzeye dikkat! Hepimizin Kuzeyi...

Herkes sordu Evet mi Hayır mı diye? Ben farkettim ki değişmez sanılan herşey değişebiliyor, insanın ürettiği politika yaşam biçimleri- özellikle de bizim coğrafyamızda- ball gibi oynak. Hiçbirşey bana geriye dönüşü olmayacak biçimde insanın doğasının içine eden hareketler kadar batmıyor. zaman bize olmayacak zannettiğimiz şeylerin olabildiğini yeterince gösterdi. ama bunlar geriye çevrilebilir politik akıl ile alakalı hamleler peki ya içinde yaşadığımız doğa?

Ya da içinde yaşayamadığımız doğa?

(Herneyse ben bu referandumda oy kulanmadım.)

Ben 80 yaşında bir ağacın kesilmesini daha önemli buluyorum. Bulunmasını da diliyorum.

3. köpru için 2 milyon ağacı katletmekten

veya elektirik gerekliymiş diye karadenizin doğasını sonsuza dek dönüştürecek ve öldürecek girişimlerden bahsediyorum.

"sinir oldum yine! Loç vadisinde köylüleri gözaltına almışlar ama usulsüz iş yapan firmaya dokunulmuyor. Ben iş edinip devlet istatistik enstitüsünün web sitesinden Türkiye'nin enerji kaynaklarına ilişkin bilgi aradım bakalım enerji ihtiyacımız neymiş neden bu kadar HES gerekliymiş diye. En güncel -ve yetersiz- bilgi 2005 tarihli ve o da sadece tüketim hakkında!"

(Not: Alinti benim kendi facebook statusümden, arkadaşlarım farketmiştir, dayanamayıp yorum da yazdığımı düşünebilrler ama değil facebook hazretleri 560 karaktere izin vermedi. Dolayisiyla kalanini yoruma ekledim. Şöyle devam ediyor:
"Günde iki saat elektirik kesilebilir yetmiyorsa, saat verilir bilgisayar açmayız, temizinden üretilemiyorsa.
Su o kadar değerli ki, tüm ideolojilerden tüm fikirlerden tüm maldan mam ülden... aaah!"

Destek için: http://locvadisi.com/index.php?option=com_content&view=article&id=98

Haritaya tekrar bakalım, Türkiye'nin kuzeyine. Köprüler ve Hidro elektirik santrallerle ormanları yokedilmek istenen ülkeye bakalım.



Harita"nın alındığı adres: http://forest.jrc.ec.europa.eu/forest-mapping/forest-type-map

Daha fazla konuşmaya bile gerek yok.
Açık işte gün gibi.

No comments:

Search This Blog